Kupa tedavisi nedir?

Kan dolaşımını artırmak ve iyileşme sağlamak için cilt üzerinde belli bir alanda vakum oluşturmaya dayanan bir tedavi yöntemidir.

Kupa tedavisinin tarihçesi:

Tamamlayıcı ve geleneksel tedavi uygulamalarından olan Kupa tedavisi en eski tedavi yöntemlerinden birisidir. 5 bin yıldan beri dünyada değişik kültürlerde uygulanmaktadır.

Kupa uygulama yöntemleri nelerdir?

Kupa tedavisi temel olarak iki şekilde uygulanmaktadır.

1. Kuru kupa
  2. Yaş kupa(Hacamat)

Her iki uygulamada da kupalar negatif basınç oluşturarak cilde yerleştirilmektedir. Kuru kupa tedavisinde bir süre beklenip , sonunda basınç boşaltılarak işleme son verilir. Yaş kupa tedavisinde ise basınç boşaltıldıktan sonra şişirilen sahada cilde çizikler atılmakta , tekrar negatif basınç uygulanarak kan dışarı alınmaktadır. Kuru kupa tedavisi daha çok Uzak Doğu ülkelerinde yaygın iken , yaş kupa tedavisi Ortadoğu ve Orta avrupa ülkelerinde yaygın olarak uygulanmaktadır. Özellikle ağrıların giderilmesi ve detoksifikasyonda etkili olduğu kabul edilmektedir. Uygulama öncesi ve sonrası , 1-2 gün proteinden fakir diyet tavsiye edilir., işlem sonrası 24 saat banyo yapılmaması önerilmektedir.

Kupa Tedavisi hangi hastalıklarda etkili bulunmuştur?

• Lomber disk lezyonu
  • Servikal spondilozis
  • Boyun ve bel ağrısı
  • Fibromyalji ve fibrozit
  • Diz osteoartriti
  • Dismenore(ağrılı adet)
  • Migren
  • Trigeminal nevralji
  • Karpal Tünel sendromu
  • Hiperlipidemi
  • Sellülit
  • Romatoid artrit

Kupa Tedavisinin yapılmaması gereken durumlar

• Kupa tedavisinin profesyonel sağlıkçılar tarafından yapılması gerekir
  • Hemofili gibi kanama bozukluğu ya da antikoagülanlarla (kan sulandırıcı) tedavi edilen hastalarda uygulanmamalıdır.
  • Kupa tedavisi,ayrıca aktif inflamasyon, yanıklar, enfeksiyon veya açık yaralar bulunan cilt bölgelerine yapılmamalıdır.
  • Gebelere ve emziren annelere yapılmamalıdır.
  • Kanser hastalarına , kas spazmı veya kas yırtılmaları olan kişilere uygulanmamalıdır.
  • Derin ven tronbozu varlığı, deride ülser yani yaranın mevcut olması, atardamar üzerine (arter) denk gelen bölgede kupa tedavisi yapılmamalıdır.

Kupa tedavisinin yan etkileri

• Enfeksiyon gelişmesi: Hijyenik koşullara dikkat edilmesi son derece önemlidir.Aksi halde cilt enfeksiyonları oluşabilir. Kan yoluyla ağır enfeksiyonlara neden olabilir.
  • Cilt yaraları ve morlukları
  • Ağrı ve acı

Bilinçsiz ,sağlıkçı olmayan kişilerce ve sağlıksız ortamlarda yapılan kupa tedavileri sağlığınızı