Ozon nedir?

Ozon , doğada bulunan 3 oksijen atomundan oluşan kimyasal bir bileşiktir(O3). Doğada gaz halinde bulunan önemli bir oksidandır. Çok güçlü dezenfektan, antimikrobiyal, ve immün modülatördür (bağışıklık sistemini düzenleyen). Ozon tıpta hastalıkların tedavisinde 150 yıldan beri kullanılmaktadır. Ozon gazı kullanılarak yapılan tedavilere Ozon terapi denilmektedir.

Ozonun kullanıldığı hastalıklar:

• Yaşlılıkta ozon tedavisi: Alzheimer, Demans, Parkinson, bağışıklık sistemini güçlendirmek için , Damar tıkanıklığı.
  • İyileşmeyen yaralar: Diyabetik ayak, bası yaraları, Enfeksiyona bağlı yaralar, yanık yaraları
  • Nörolojik hastalıklar: Migren, vertigo, epilepsi, bunama, spastik çocuk
  • Cilt ve saç hastalıkları
  • Solunum sistemi hastalıkları
  • Kas , eklem ve romatizmal hastalıklarda: Diz eklem kireçlenmeleri, bel fıtığı, menisküs
  • Virüslerin yol açtığı hastalıklar
  • Mide bağırsak hastalıkları
  • Kadın hastalıkları : menapoz etkilerini azaltmak, kısırlık ve tüp bebek tedavilerini desteklemek
  • Göz hastalıkları: Kuru tip sarı nokta
  • Karaciğer hastalıklarında: sebebi bilinmeyen kronik enzim yüksekliğinde , hepatit B-C
  • Sellülit tedavisinde
  • Antiaging amaçlı

Ozon tedavisi nasıl etki eder ?

• Ozonun en iyi bilinen özelliği olan bakteri , mantar, parazit, virus gibi mikroorganizmaları öldürme etkisinden yararlanılır. Direkt dezenfektandır. Bağışıklık sistemi üzerinde aktivasyon , modülasyon etkisi nedeniyle tedavi edici veya destekleyici etkisi vardır .
  • Küçük dozlarda immümostimülan , yüksek dozlarda immünosüpresif etki gösterir.
  • Kanın dokulara oksijen bırakma yeteneğini artırarak organ ve dokuların oksijenlenmesini artırır.
  • Ozon ödem çözücü, ağrı giderici özelliği ile tüm kas eklem ağrılarında önerilmektedir.
  • Ozon terapi, kanser tedavisinde oksijenlenmeyi sağlayarak büyüyen kanser hücrelerinin çoğalmasını , yayılmalarını engellerken , bağışıklık sistemini uyararak vücudun savunmasını destekler.
  • Ozonun antiviral etkisi nedeniyle domuz gribi, kuş gribi, zona zoster , herpetic lezyonlar , ağız içi aftlarda önemli bir destek tedavisi sağlamaktadır.
  • Ozon , antioksidan sistemi aktive eder.
  • Ağrı tedavisinde ozon kullanılmaktadır.
  • Ozon romatizma gibi dejenerasyon kökenli kronik ağrılarda olduğu gibi , akut travmaların nosiseptif ağrılarında da başarı ile kullanılmaktadır.
  • Detoksifikasyon etkisi: Detoks etkisi hepatositlerde mikrozomal system aktivasyonu ve karaciğer filtrasyonunu artırmasıyla açıklanabilir.

Ozon tedavi yöntemleri nelerdir?

Ozon tedavisi hastaya ve hastalığa uygun olarak farklı yollarla yapılmaktadır.

• Major otohemoterapi : En yaygın kullanılan yöntemdir. Hastadan alınan 50-100 ml kan alınarak , önceden dozu belirlenmiş ozonla karıştırıldıktan sonra , hastaya tekrar geri verilmesidir.
  • Minör otohemoterapi: Hastadan alınan 2-5 ml kanın , belirlene dozda ozonla karıştırılarak kas içine enjekte edilmesidir.
  • Paravertebral,epidural ve intradiskal ozon enjeksiyonu
  • Subkutan uygulama: belirlenmiş doz ve hacımdaki ozonun , ince uçlu iğnelerle cilt altına enjekte edilmesidir.
  • Rektal uygulama: Major uygulama yoludur. Küçük bir kanül yoluyla uygun doz ve hacımdaki ozonun rektal (makat) yoldan verilmesidir.
  • Eklem içine enjeksiyon ( intraartiküler ) yöntemi
  • Torbalama yöntemi: Diyabetik yaralar gibi kapanması güç yaraların tedavisinde uygulanan yöntemdir,
  • Ozonlanmış ürünlerin kullanılması: Ozonlu su, ozonlu yağ gibi ozonlanmış sıvıların topical olarak haricen uygulanmasıdır.

Ozon tedavisinin yapılamayacağı durumlar:

• Favizm denilen enzim eksikliklerinde (bakla allerjisi)
  • Tedaviye dirençli hipertiroidilerde
  • Gebelerde

Yan etkisi varmı?

• Deneyimli ve eğitimli bir ekiple uygun dozlarda yapılan uygulamalarda herhangi bir yan etkisi yoktur.