PRP (Platelet Rich Plasma), trombosit yönünden zenginleştirilmiş plazma uygulaması adı verilen yöntemin kısaltılmış ismidir. Hastadan alınan az miktardaki kanın özel bir santrifüj işleminden geçirilerek bileşenlerine ayrıştırılması ve elde edilen trombosit yönünden zenginleştirilmiş plazmanın , yine aynı kişiye enjeksiyon yolu ile geri verilmesi işlemidir. PRP ile elde edilen plateletlerin (trombositlerin) yoğunluğu kandakinden 3-5 kat fazladır. Plazma içindeki konsantre olarak bulunan plateletler deriye enjekte edildiğinde , içindeki büyüme faktörleri ,kollagen üretimi ve yeni kılcal damarların oluşmasını uyarmakta ve cildin kendini hızla yenilemesini sağlamaktadır.

PRP kullanım alanları

1. Medikal estetik (Kozmetik)
    • Kırışıklık ve ince çizgilerin tedavileri
    • Boyun , dekolte bölgesi, eller, iç kol, ,iç bacak sarkmaları
    • Gözaltı torbalarında
    • Saç dökülmeleri, saç ekimi öncesi ve sonrası
    • Sivilce ,yara, cilt bozukluklarında
    • Iyileşmeyen yaraların tedavisinde
  2. Ortopedi, ağrı tedavisi ve spor yaralanmaları
  3. Diş tedavilerinde

PRP saç için neden önemlidir?

Plateletlerin salgıladığı bu büyüme faktörlerinin saç kökündeki bazı kök hücreleri uyardığı ve böylece dinlenme fazına geçmiş olan saç köklerini yeniden canlandırdığı bilinmektedir.

PRP deriye nasıl uygulanır?

Lokal anestezik sürülerek uyuşturulan cilde minik iğnelerle enjeksiyon şeklinde uygulanır. Uygulamalar 2-4 hafta ara ile 3-4 seans uygulanır. Buna bir kür denir. PRP uygulaması sonrası , 2 haftada klinik cevap gözlenir ve bu cevap 2-3 ay kadar sürer. 6 ay veya yılda bir kez yapılan kür uygulaması, sonuçların uzun süreli olmasını sağlamaktadır.

PRP kimlere uygulanmaz?

• Gebelere